11 Eylül 2011 Pazar

10) Dolunay Fotografı

Geçenlerde teleskopun üç yıldız ayarını yapamamıştım. Bir de üstüne kullandığım pillerin ömrü bitmiş, gecem yarım kalmıştı. Bu defa hazırlıklıydım ve teleskopu bir güç kaynağı ile besledim. Gene ayar sırasında tüm adımları dikkatle tekrar etmeme rağmen başarısız olunca biraz internetten nerede yanlış yapıyor olabileceğime baktım. Bu sorunu bir tek ben yaşıyor olamazdım. Üstelik ilk günler böyle bir problem yaşamıyordum da. Problem çok basitti. Tarih Amerikan standartlarına göre önce ay sonra gün olarak girilmeliydi, oysa son günlerde bunu unutmuş ve tarihi önce gün, sonra ay olarak girmeye başlamıştım. Tarihi doğru girince teleskopu sorunsuz bir şekilde ayarlayabildim.

Sonunda Ay'ın dolunay halinin bir fotografını Güneş batmadan çekebildim (10.1). Profesyonel bir astrofotografçının sayfasında böyle bir fotograf görmüştüm ve o günden beri bunu yapmayı istiyordum. En azından imkanlarımla ben de böyle bir fotograf çekebilirim diye düşünüyordum. Onun çektiği fotograf kadar yüksek çözünürlük elde etmem mümkün değildi ama gene de sonuçtan memnunum. Böyle bir pozun Ay'ı ait olduğu yerde, gökyüzünde daha güzel betimlediğini düşünüyorum.

10.1. Gündüz vakti dolunay.

Bu fotografın üzerinde biraz oynadım. Öncelikle mercek kullanımından kaynaklanan ters görüntüyü bir Ay haritasına göre doğru şekilde düzelttim. Kontrastı ve keskinliği arttırdım. Sonuçta çok daha fazla ayrıntının göründüğü bir fotograf elde ettim (10.2).

10.2. Makyajladığım fotograf.

Bu sırada bir süredir dilediğim bir olay gerçekleşti, elektrikler kesildi! Böylece bulunduğum bölgede zaten az olan ışık kirliliği tamamen ortadan kalkmış oldu. Fakat dolunay etrafı o kadar çok aydınlatıyordu ki aslında ışık kirliliğinin dolunay varken çok da etkili olmadığını farketmiş oldum. Sanki tepemde kocaman bir ampul yanıyordu.

10.3. Ay'ın denizler bölgesi.

Gecenin ilerleyen saatlerinde biraz daha küçük bir mercek kullanarak Mare Serenitatis (Huzur Denizi), Mare Crisium (Buhran Denizi) ve Mare Fecindutatis (Bereket Denizi) görüntüleyecek şekilde birkaç fotograf çektim (10.3). Bu fotograf üzerinde de biraz oynayarak detayların daha algılanır hale gelmesini sağladım. Birkaç on yıl önce olsa muhtemelen "Ay'ın üzerinde dehşete kapılmış bir insanın suratı var!" diye şaşırırdık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder