12 Ağustos 2011 Cuma

1) Astronomi ve Astrofotografiye Merhaba

Birkaç sene önce babamın 49TL'ye aldığı ve evde öylece bir kutu içerisinde duran teleskopu geçenlerde hava güzelken kullanmaya karar verdim (1.1). Teleskopla beraber gelen merceklerin ne işe yaradıkları hakkında en ufak bir fikrim yoktu. Biraz deneme-yanılma yoluyla teleskopun ayarlarını kurcaladıktan sonra iki yüz elli metre kadar ilerideki ağaçların net görüntülerini alabilmeyi başardım.

1.1. Teleskopla ilk denemelerim
 
Aldığım görüntünün resmini cep telefonumun objektifini teleskopun merceğine yaklaştırarak çektim. Bu fotografı çekebilmek çok da kolay olmadı (1.2). Cep telefonumun objektifini teleskoptan gelen ışığın odaklandığı noktada doğru bir oryantasyon ile sabit bir şekilde tutmam gerekti.

1.2. Teleskopla çektiğim ilk fotograf.
 
Kendimi bildim bileli gök cisimlerinden çok etkilenmişimdir. Özellikle Ay beni hep büyülemiştir. Boşlukta öylece asılı durması, ıssız ve parlak yüzeyi ile mükemmel bir kristal küreye benzemesi, sadece yarım yüz yıl önce üzerine ayak basılmış olması. Ay'ın evrenin merkezinde bulunmadığını biliyoruz, fakat insanlık tarihinin merkezinde bulunuyor olabileceğini düşünürüm.

Gece dolunay vardı ve gökyüzünde hiç bulut yoktu. Teleskopumu Ay'a çevirdim. Hiç beklemediğim bir şekilde çok iyi kalitede görüntü aldım. Kraterler, çukurlar, tepeler, yüzeydeki izler, gölgeler. Bu yaşıma kadar Ay'ın yüzeyine bir teleskopla bakmamıştım. Ayın yüzeyini filmlerde, dergilerde görmek ile kendi çabanla görmek arasında insanın duygularını harekete geçiren bir fark var.

1.3. Cep telefonumla çektiğim Ay fotografı.
Hemen fotografını çekmek istedim. Bu benim eserim, yeni buluşum demek için. Cep telefonumun objektifini merceğe yaklaştırdım. Epeyi uğraştıktan sonra görüntüyü odaklayabildim. Çektiğim fotograf fena değildi fakat bu şekilde rahat çalışılamıyordu (1.3). Hemen bu konuda araştırma yapmaya karar verdim. Böylece astrofotografi denilen bir uğraştan haberdar oldum. İnternet üzerinden okuduklarıma göre uzay cisimlerinin gözlemlenebilmesi, fotograflarının çekilebilmesi için çok daha detaylı bir çalışma gerekiyordu.

Bugün daha her şeyin başındayım. Uzak uzay cisimlerini gözlemleyebilmek için daha profesyonel bir teleskopa, bu gökcisimlerinin fotograflarını çekebilmek için de epeyi bilgiye ve aksesuvara ihtiyacım var.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder