14 Ocak 2013 Pazartesi

28) 2013 Gök Olayları Yıllığı

Geçen sene bilgisayarımın başında keşfettiğimde tek yumruğumu bel hizamda ileri ve geri götürmek kaydıyla kendi kendime sevinç gösterisinde bulunduğum Gök Olayları Yıllıkları bu sene de yayınlanmış. Ben bu yayını 2011 yılının başında keşfetmiştim. Meğer 2001 yılından beri TÜBİTAK Bilim ve Teknik dergisi ile TÜBİTAK Ulusal Gözlemevi'nin ortak çalışması olarak her sene yayınlanıyormuş.
 
Genelde önemli bir gök olayı olduğunda bunu ya sonradan gazetelerin arka sayfalarından öğrenirdim veya olayın gerçekleştiği sırada hazırlıksız yakalanırdım. Örneğin, Güneş tutulmalarını bugüne kadar hep kaçırdım. Güneş tutulmasının gerçekleştiğini genelde havanın karardığı sırada öğrenmişimdir.
 
Bu seneki Gök Olayları Yıllığından öğrendiğim ve özellikle haftasonu gerçekleşecek olanlardan ajandama not aldığım bazı tarihler:
  • 4 Mayıs, Cumartesi günü, Eta Kova göktaşı yağmuru
  • 21 Temmuz, Pazar günü, Ay Dünya'ya yakın bir konumda
  • 18 Ekim, Cuma günü, Yarıgölge Ay tutulması
  • 14 Aralık Cumartesi günü, İkizler göktaşı yağmuru
Yıllığın kendisini TÜBİTAK Ulusal Gözlemevi'nin sayfasından indirmenizi tavsiye ederim.
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder